درمان سریع دندان درد

دندان درد که به عنوان یکی از آزاردهنده‌ترین دردها شناخته می‌شود عوامل مختلفی دارد و معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که اعصاب داخلی دندان که پالپ نامیده می‌شود تحریک می‌شوند. گاهی ممکن است دندان درد به دلیل پوسیدگی و به عصب رسیدن آن و یا عفونت در ناحیه لثه و دندان باشد و یا حتی حساسیت دندانی می‌تواند باعث درد باشد. خوردن غذای خیلی گرم و یا خیلی سرد نیز می‌تواند باعث درد دندان شود. علائمی مثل سر درد، بوی بد دهان و یا ورم از مواردی هستند که همزمان با دندان درد دیده می‌شوند.

دندان درد عموما در زمانی اتفاق می‌افتد که شخص شرایط مراجعه به دندانپزشک را ندارد. در این مواقع باید دنبال تسکین دهنده برای درمان سریع دندان درد باشیم. با ما همراه باشید تا در صورت وجود درد سریع‌ترین راه‌‌های تسکین درد را معرفی کنیم.

بهترین مسکن برای درمان سریع دندان درد چیست؟

استفاده از مسکن اولین و راحت‌ترین راه برای درمان سریع دندان درد است اما با توجه به وجود مسکن‌های فراوان برای درد در داخل ایران، بهترین مسکن برای دندان درد چیست؟

• در جواب باید گفت ژلوفن 400 همراه با استامینوفن 500 بهترین مسکن برای دندان درد است و باید هر 8 ساعت مصرف شود. با این کار درد دندان به طور کامل از بین می‌رود. البته این مسکن‌ها برای افراد در شرایط عادی تجویز می‌شود یعنی برای افراد با بیماری‌های خاص، کسانی که حساسیت و آلرژی دارند و همچنین خانم‌های باردار این مسکن‌ها توصیه نمی‌شود و این افراد باید زیر نظر پزشک متخصص از دارو استفاده کنند.
  • اگر دارو و مسکن در دسترس نباشد و یا شخص از آن‌ها استفاده کند ولی درد از بین نرود، پیشنهاد می‌شود از کمپرس سرد استفاده شود. کمپرس سرد در مواقعی باعث آرام شدن درد دندان است.

تمیز نگاه داشتن دندان و در صورت امکان شستشوی فضای دهان، ابتدا با دهانشویه کلرهگزیدین و سپس با آب نمک باعث تقلیل درد خواهد بود. نگران نباشید؛ اگ علت دندان درد، فشار به دندان باشد به زودی با انجام این مراقبت‌ها از بین خواهد رفت.

درمان سریع دندان درد به صورت گیاهی

توصیه ما برای افرادی که تمایل به مصرف دارو و مسکن ندارند و می‌خواهند با داروهای گیاهی درد خود را تسکین دهند و یا افرادی که ممنوعیت استفاده از مسکن و دارو دارند استفاده از قطره گیاهی دنتول است. این ماده گیاهی طبق توصیه شرکت سازنده و همینطور تجربه بالینی بیماران درمانگاه سیو، درد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد اما استفاده از آن، شرایط و ضوابطی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. استفاده از این قطره در شرایطی که به دندانپزشک دسترسی ندارید و یا مطمئن هستید نیاز به مصرف آنتی بیوتیک برای تسکین درد ندارید مفید است.

این قطره بعد از استفاده طی مدت کوتاهی درد را از بین می‌رود و بعد از ساعتی التهاب را در حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد. استفاده از این قطره به افرادی که در دهان آفت دارند نیز پیشنهاد می‌شود. با توجه به دستورالعمل موجود بر روی این قطره، خوردن این قطره مانعی ندارد و حتی در مواردی مثل گلو درد و سرما خوردگی خوردن آن به دلیل ویژگی‌های ضد التهابی توصیه شده است همچنین این قطره مشکلی برای خانم‌های باردار و مادران شیرده و کودکان کمتر از 7 سال ایجاد نخواهد کرد (طبق اعلام شرکت‌های سازنده قطره دنتول).

با تمام نقاط قوت این قطره گیاهی و مفید بودن آن، دو نکته مهم در مورد استفاده از قطره گیاهی دنتول را باید دانست و رعایت کرد:

• این ماده یک مسکن کوتاه مدت است و درد را به طور موقت تسکین می‌دهد و فرد باید در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کند.
  • استفاده بیش از حد از این محصول اصلا توصیه نمی‌شود چون در صورت مصرف زیاد زخم‌هایی در اطراف لثه ایجاد می‌کند که خود این زخم‌ها بسیار اذیت کننده هستند.

درمانگاه دندانپزشکی سیو آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز در محدوده رباط کریم، شهریار و پرند است. بیماران محترم می‌توانند همه روزه با دریافت وقت قبلی به درمانگاه دندانپزشکی سیو مراجعه کنند و تحت درمان دندانپزشکان این مجموعه قرار گیرند. استفاده از متخصصین دندانپزشک در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی توسط این مجموعه برای آسایش همشهریان محترم صورت پذیرفته است. آدرس مجموعه رباط کریم، بلوار امام خمینی، ساختمان سعادت، طبقه بالای کارگزاری تامین اجتماعی است و با شماره 02156424420 جهت رزو وقت مشاوره هماهنگی به عمل آورید.

4 thoughts on “درمان سریع دندان درد

1. رضاپور گفت:

باسلام واحترام
    دندونی که ظاهر سالمی داره اما برخی اوقات درد میگیره باید عصب کشی بشه؟
    اگر درد تو یک قسمت از فک باشه از کجا بفهمیم کدوم دندون

1. sivadmin گفت:

با سلام
      تشخیص این موضوع توسط دندانپزشک و با عکس opg خواهد بود.
      برای اطلاع از وضعیت سلامت دندان خود یک وقت مشاوره بگیرید.

2. زهرا حسنی گفت:

سلام
    من دندونم به سرما و گرما حساس نیست ، اما وقتی غذا میخورم و غذا گیر میکنه بینش درد میگیره،
    این علائم به عصب رسیدنه دندون هست یا نه؟

1. sivadmin گفت:

به مورد شما “گیر غذایی” گفته می‌شود که دلیل آن می‌تواند پوسیدگی بین دندانی باشد به نحوی که غذا در فضای پوسیدگی گیر می‌افتد و یا اگر این دندان قبلا ترمیم شده باشد به خاطر ترمیم است و ترمیم باید اصلاح شود.